بررسی میزان استفاده از کاربری های کسب و کار الکترونیک در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز
هدف: هدف اصلی این پژوهش بررسی میزان استفاده از کاربری های کسب و کار الکترونیک در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز می باشد.
روش پژوهش: روش پژوهش پیمایشی، از نوع توصیفی- تحلیلی می باشد. جامعه پژوهش شامل کلیه کارکنان مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز می باشد. ابزار پژوهش سیاهه ارزیابی می باشد و سوالات پژوهش در سه بخش کارکردهای داخلی، ارتباطات و همکاری های سازمانی و تجارت الکترونیکی مطرح شد.
نتایج پژوهش: نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد میانگین میزان استفاده از کسب و کار الکترونیک در کارکردهای داخلی مرکز منطقهای 1166/ 3 می باشد، بنابراین فرضیه اول پایان نامه مبنی بر اینکه میزان استفاده از کسب و کار الکترونیک در کارکردهای داخلی مرکز منطقه ای بیش از حد متوسط است تایید می شود. میانگین میزان استفاده از ارتباطات و همکاری های سازمانی نیز 1665/3 می باشد، بنابراین فرضیه دوم پژوهش که عبارت است از اینکه: میزان استفاده از کسب و کار الکترونیک در ارتباطات و همکاری های سازمانی مرکز منطقهای بیش از حد متوسط است نیز تایید می شود و همچنین میانگین به دست آمده از تجارت الکترونیک 4468/3 می باشد، بنابراین فرضیه سوم پژوهش مبنی بر اینکه: به نظر می رسد میزان استفاده از کسب وکار الکترونیک در تجارت الکترونیک در مرکز منطقهای کمتر از حد متوسط است رد می شود . همچنین با توجه به میانگین های به دست آمده مرکز منطقهای در حوزه تجارت الکترونیک از عملکرد بهتری نسبت به سایر حوزه های مورد پژوهش برخوردار است.
.
کارشناسی ارشد-1394
.
رشته: علم اطلاعات و دانش شناسی - مدیریت اطلاعات
.
پدیدآور: لیلا یدالهی فارسی
.
استاد راهنما: یعقوب نوروزی
.
دانشگاه قم، دانشکده ادبیات و علوم انسانی
.