هدف پژوهش حاضر، بررسی تفاوت الگوی رفتاری دانشجویان در کلاس حضوری و غیر حضوری. مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه تهران می باشد. همچنین سعی می شود با بررسی و مطالعه الگوی رفتاری دانشجویان دانشگاه تهران استفاده از کلاس حضوری و غیر حضوری بتواند مشکلات و چالش های آموزشی آنها را شناسایی و برطرف نمود. و در این راستا اهداف فرعی زیر دنبال می شود :

1.تعیین رابطه بین الگوی رفتاری دانشجویان در استفاده از کلاس های حضوری و غیر حضوری (مجازی) دانشگاه تهران 2. شناسایی رفتار اطلاعاتی دانشجویان در استفاده از کلاس های حضوری و غیر حضوری (مجازی) دانشگاه تهران 3. تعیین وضعیت استفاده از کلاس های حضوری و غیر حضوری (مجازی) در بین دانشجویان دانشگاه تهران و پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است که با رویکردی توصیفی و به روش پیمایشی انجام می شود. از آن جا که هدف این پژوهش کاربرد در یک حوزه خاص یعنی بررسی تفاوت الگوی رفتاری دانشجویان در کلاس حضوری و غیرحضوری (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه تهران) می باشد.

جمع آوری داده ها: از آن جا که این پژوهش به گردآوری اطلاعات از طریق پرسش نامه از جامعه پژوهش درباره بررسی تفاوت الگوی رفتاری دانشجویان در کلاس حضوری و غیرحضوری (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه تهران) پیمایشی است. همچنین در این پژوهش از روش کتابخانه ای و میدانی به منظور شناسایی رفتار اطلاعاتی و استفاده دانشجویان دانشگاه تهران از آموزش و کلاس های حضوری و غیر حضوری از متون استفاده گردید. جامعه آماری و نمونه گیری: جامعه آماری پژوهش حاضر از دانشجویان دانشگاه تهران در مقطح تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. و روش نمونه گیری آن بصورت پرسش نامه در دو بخش مشخصات فردی و بررسی تفاوت الگوی رفتاری دانشجویان در کلاس حضوری و غیرحضوری و حجم نمونه آن 300 نفر از دانشجویان آقایان و بانوان دانشگاه تهران در مقطح کارشناسی ، ارشد و دکتری انتخاب می شود. روش تحلیل دادهها: تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش توسط نرم افزار SPSS انجام می گیرد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار و واریانس) و آزمون خی دو و آزمون تی تک نمونه ای استفاده می شود.

.

.

کارشناسی ارشد-1401

.
رشته: علم اطلاعات و دانش شناسی - مدیریت اطلاعات
.
پدیدآور: محمد یوسف مظفری
.
استاد راهنما: یعقوب نوروزی
.
دانشگاه قم، دانشکده ادبیات و علوم انسانی

.