بررسی کاربرد مدیریت دانش سازمانی 2.0 (EKM2.0) مبتنی بر تحلیل شکاف مدیریتی در کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران مبتنی بر دیدگاه مدیران
هدف تحقیق، بررسی کاربرد مدیریت دانش سازمانی2.0 (EKM2.0) مبتنی بر تحلیل شکاف مدیریتی در کتابخانه های مرکزی دانشگاه های دولتی شهر تهران مبتنی بر دیدگاه مدیران بود. نوع تحقیق با توجه به هدف آن، کاربردی از نوع همبستگی بوده و از نظر روش اجرا، پژوهشی - توصیفی تحلیلی است. جامعه آماری مدیران کتابخانه های مرکزی دانشگاه های دولتی شهر تهران و تعداد نمونه 44 نفر انتخاب شدند. پرسشنامه 31 سوالی برای سنجش متغیرها گردآوری شده با استفاده از آزمون تی تست تک نمونه های فرضیات تحقیق مورد آزمون قرار گرفت. اکثریت نمونه های تحقیق (31 نفر) 88.6% مرد و (4 نفر) 11.4% زن میباشند. اکثریت نمونه های تحقیق (22 نفر) 50% 41 تا 50 سال و (1 نفر) 2.3% دارای 20- 30 سال و بالای 50 سال میباشند. اکثریت نمونههای تحقیق (22 نفر) 50% کارشناسی و (16 نفر) 36.4% دارای کارشناسی ارشد 2 نفر 4.5% دیپلم و 4 نفر 9.1% فوقدیپلم میباشند. اکثریت نمونه های تحقیق (27 نفر) 62.8% بالاتر از 16 سال و (11 نفر) دارای 25.6% و 4 نفر بین 6 تا 10 سال و یک نفر کمتر از 5 سال سابقه کار دارند. فرضیه اصلی و شش فرضیه فرعی پژوهش مورد تایید قرار گرفتند. در فرضیه اول تا ششم Sig. کمتر از 5 درصد است در نتیجه تمام شش فرضیه با سطح معنی داری 5 درصد پذیرفته شد. در آزمون فرضیه اصلی مقدار احتمال مربوط به بررسی معنی داری فرض برابر با 0/000 میباشد. که از 0/05 کوچکتر است، بنابراین با ضریب اطمینان 95% فرض صفر را مبنی بر کاربرد مدیریت دانش سازمانی 2.0 مبتنی بر تحلیل شکاف مدیریتی در کتابخانههای مرکزی دانشگاه های دولتی شهر تهران از دیدگاه مدیران رابطه معناداری وجود دارد را تایید شد. نتایج بدست آمده از این پژوهش نشان داد که تمامی شکاف های مورد بررسی در کتابخانه ها نیز به چشم میخورد و در تمامی موارد وضعیت شکاف ها متوسط و رو به ضعیف ارزیابی شده است که باید در صورت پیاده سازی این سیستم در جهت برطرف نمودن آنها اقدام نمود.
.
کارشناسی ارشد-1394
.
رشته: علم اطلاعات و دانش شناسی
.
پدیدآور: مریم حسین زاده
.
استاد راهنما: یعقوب نوروزی
.
استاد راهنما: مهدی محمدی
.
دانشگاه قم، دانشکده ادبیات و علوم انسانی